Aktuelle saker

Publisert 25. jan. 2024 07:51

Fakultetets tiltaksplan for mangfold, likestilling og inkludering er på plass. Nå arrangerer LIM-utvalget ved fakultetet og Arbeidsgruppen om rasisme, diskriminering og helse ved Helsam et seminar for å diskutere veien videre. Kom på seminar og bidra med innspill til arbeidet.

Publisert 6. des. 2023 12:50

Kreftforeningens Ung forsker-pris på 1 million kroner tildeles Helsams Emily Annika Burger. Hun hedres for sitt banebrytende arbeid med forebygging av livmorhalskreft.

Publisert 29. nov. 2023 14:23

Professor emeritus Johanne Sundby ved Institutt for helse og samfunn, UiO, har blitt hedret med Kongens fortjenstmedalje for sin mangeårige og mangfoldige virksomhet innen kvinnehelse, både i Norge og internasjonalt.

Publisert 22. mai 2023 11:00

Bør Oslo universitetssykehus kjøpe mer bruksklare legemidler? Hvordan skal laboratoriedriften for bakteriologiske undersøkelser harmoniseres før innflytting i Livsvitenskapsbygget? Dette var to av spørsmålene de tre masterstudentene Simon Sandvik, Viviana Casillo og Catharina Roest stilte seg i februar.

Publisert 27. mars 2023 13:11

Tiltak på individ- og befolkningsnivå er viktig for å redusere rusmisbruk. Med en mastergrad i Folkehelsevitenskap og epidemiologi fra Universitetet i Oslo lærer du å iverksette og vurdere tiltak for å bedre folkehelsen.

Published Feb. 13, 2023 11:57 AM

The Centre for Medical Ethics and the Centre for Global Health at the University of Oslo is pleased to announce an open call for applicants for the “How to Teach (Bio)Ethics? - Training Course for Teachers in Ethics.”