Pris for kvalitet i bachelor- og masterutdanningen

Fakultet har gitt utdanningsprisen til professor Johanne Sundby for hennes svært betydelige innsats for å tilby studentene på studiet i Master of International Community Health undervisning og veiledning av svært høy kvalitet.

Johanne Sundby kommenterer på en konferanse

Johanne Sundby kommenterer på konferanse om utryddelse av Polio. Foto: Julie Lunde Lillesæter/Differ Media

Priskomiteen har lagt vekt på

• Hun har vært en primus motor i utvikling og gjennomføring av masterstudiet i internasjonal samfunnshelse.
  • Hun har gjort en ekstraordinær innsats for å utvikle en internasjonal og multikulturell læringskultur og slik bidra til å sikre at internasjonale studenter har lykkes godt med gjennomføringen av et krevende studium.
  • Hun har også betydd mye for å bygge en fellesskapsorientert studiekultur og sikre integrering av de mange studentene med ulike kulturell bakgrunn. Hun underviser klokt og engasjerende om til dels kontroversielle temaer, der forståelse og respekt for ulike tradisjoner ivaretas samtidig som studentene utfordres på egne og hverandres kulturgitte tenkemåter og praksiser.

Fakultetets priser: Pris for kvalitet i bachelor- og mastergradsutdanningene

Publisert 4. okt. 2016 13:17 - Sist endret 16. nov. 2022 09:06