5. nasjonale konferanse om DBT

DBT har i de siste årene inspirert både pasienter og terapeuter i hele Norge, og internasjonalt er behandlingsformen en av de mest utbredte med DBT-team fra Island i nord til New Zealand i sør,  i USA, Canada og Latin-Amerika.

Foto: Colourbox

Enkelte kaller DBT en liten revolusjon i psykisk helsevern. I år vil vi også løfte frem hvordan DBT kan benyttes i ulike settinger og få høre Alec Miller snakke om DBT som mestringsfag i skolen.

- Som terapeut og forsker er jeg særlig slått av hvordan DBT gir optimisme, håp, og vektlegger medfølelse overfor en pasientgruppe som mange synes det er vanskelig å hjelpe. Men også hvordan allmennmenneskelige behov og utfordringer kobles med konkrete ferdigheter og hvordan alt dette får et språk som gjør det mulig å formidle videre til andre. Med den 5. nasjonale konferansen om DBT ønsker vi å få et bedre svar på hvorvidt DBT-kunnskap om emosjonell problemløsning for ungdom også er noe for norsk skole, sier leder for programkomiteen Anita J. Tørmoen.

Les mer og meld deg på: www.dbt.no

Publisert 23. mars 2018 13:48 - Sist endret 23. mars 2018 13:48