Den fastlåste sorgen - komplisert sorg

Velkommen til åpent møte om behandling av komplisert sorg (Complicated Grief Treatment, CGT). Gratis inngang, ingen påmelding.

Dr. Katherine Shear, professor i psykiatri ved Columbia University, vil forelese om CGT og besvare spørsmål. Professor Lars Mehlum orienterer om arbeidet som gjøres for å tilby CGT i Norge.

Behandling av komplisert sorg (Complicated Grief Treatment, CGT) er en manual- og evidensbasert behandling utviklet av Dr. Katherine Shear (bildet), professor i psykiatri ved Columbia University i New York. Dr. Shear vil forelese om CGT og besvare spørsmål. Professor og senterleder Lars Mehlum ved NSSF orienterer om arbeidet som gjøres for å tilby CGT i Norge.

Komplisert sorg forekommer hos om lag syv prosent av alle som opplever tap av nærstående. Det er betydelig høyere forekomst hos foreldre som har mistet barn, samt ved plutselig og voldsom død.

Les mer om CGT på www.uio.no/cgt

Spørsmål? Kontakt ina.bekkevold@medisin.uio.no

Publisert 14. aug. 2017 16:01 - Sist endret 9. sep. 2021 13:21