Tidligere seminarer

Tid og sted: , Professorboligen, Oslo Karl Johans gate 47

Tirsdag 23. januar arrangerer SERAF frokostseminar om nalokson i Oslo sentrum.

Tid og sted: , Galeien, Ullevål sykehus, bygg 45

Onsdag 7. juni presenteres funn og resultater fra årets rapport om status for Legemiddelassistert rehabilitering (LAR) i et åpent møte på SERAF.

Tid og sted: , Galeien, Ullevål sykehus, bygg 45

Fredag 17. juni presenteres funn og resultater fra årets rapport om status for Legemiddelassistert rehabilitering (LAR) i et åpent møte på SERAF.

Tid:

Grunnet den pågående smittesituasjonen av Korona-viruset blir arrangementet avlyst. Vi oppdaterer våre nettsider med informasjon om ny dato på et senere tidspunkt.

Tid og sted: , Galeien, Ullevål Sykehus, Bygg 45

Torsdag 12. desember kl.09-11 inviterer SERAF til frokostseminar i forbindelse med lansering av Oslo-rapporten 2019.

Tid og sted: , MS Sunnhordland, brygga i Arendal

Arendalsuka er en årlig nasjonal arena hvor aktører innenfor politikk, samfunns- og næringsliv møter hverandre og folk, for debatt og utforming av politikk for nåtid og framtid. NORMENT og SERAF deltar i år på Arendalsuka med arrangementet "Ensomhet: Den glemte faktor i psykisk helsearbeid?".

Tid og sted: , Tyrilitaket, Vesterveien 3, Arendal sentrum

SERAF, i samarbeid med Fagrådet, arrangerer seminar i Arendalsuka med temaet "Hvilken lærdom bør vi ta med oss fra historien om Siw?".

Tid og sted: , Galeien, Ullevål sykehus, bygg 45

6. juni presenteres funn og resultater fra årets rapport om status for Legemiddelassistert rehabilitering (LAR) i et åpent møte på SERAF.

Tid og sted: , Christiania Qvartalet Møtesenter (Auditorium)

Denne høsten markerer vi "SERAF i 10-år" med et fagseminar.

Tid og sted: , MS Sunnhordland på brygga i Arendal

Hvert år dør mellom 250 og 300 personer som følge av overdoser. Brukergruppene endrer seg fra primært heroin til overdoser med reseptbelagte midler. Hva kan vi gjøre for å forebygge nye overdosedødsfall?

Tid og sted: , Galeien, Ullevål sykehus, bygg 45

8. juni presenteres funn og resultater fra årets rapport om status for Legemiddelassistert rehabilitering (LAR) i et åpent møte på SERAF.

Tid og sted: , Thon hotell Vettre

SERAF, Regionalt kompetansesenter for rusmiddelforskning i Helse Vest (KORFOR), Oslo Universitetssykehus (OUS) og Folkehelseinstituttet (FHI) inviterer til seminar for forskere innen rusmiddelfeltet på Thon hotell Vettre.

Tid og sted: , Tårnbygget, Gaustad sykehus

SERAF, Institutt for klinisk medisin og Oslo Universitetssykehus inviterer til faglig seminar til minne om Ann Kern-Godal, som omkom i en trafikkulykke i Frankrike 26. mai 2017.

Tid og sted: , Arendal sentrum, DNB auditorium, Peder Thomassensgate 12

Arrangementet vil fokusere på målsetninger som forutsetning for å drøfte virkemiddel i debatten om ruspolitikk, med særlig fokus på forebygging og drøfting av ulike reguleringsformer.

Tid og sted: , Arendal sentrum, DNB auditorium, Peder Thomassensgate 12

Arrangementet vil gi en innsikt i overdoseforebygging, hvor komplekst det er og hva som finnes av forebyggingsstrategier.

Tid og sted: , Galeien, Bygg 45, Ullevål sykehus

SERAF inviterer til lanseringsseminar om overdosedød etter løslatelse fra fengsel.

Tid og sted: , Galeien, bygg 45, Ullevål sykehus

SERAF ønsker kolleger, venner, samarbeidspartnere og andre hjertelig velkommen til halvdags avslutningsseminar for Jørgen G. Bramness.

Tid og sted: , Galeien, Ullevål sykehus, bygg 45

1. juni presenteres funn og resultater fra årets rapport om status for Legemiddelassistert rehabilitering (LAR) i et åpent møte på SERAF.

Tid:

Nasjonalt folkehelseinstitutt (FHI) inviterer til heldagskurs om Overdosedødsfall og bestemmelse av dødsårsak torsdag 11. februar 2016

Tid og sted: , Aud 4, Psykologisk Institutt, Harald Schjelderups hus

Sarah H. Heil er en anerkjent amerikansk forsker som fokuserer på LAR og svangerskap, kvinnehelse, kvinner og rusmidler og røyking.

Tid og sted: , Thon Hotell Vettre

Årets Vettreseminar arrangeres 21.-22. oktober.

Tid og sted: , Litteraturhuset i Oslo, Amalie Skram

Påmelding for inviterte gjester til Jubileumsseminar for professor Edle Ravndal.

Tid og sted: , Ullevål sykehus, Kirkeveien 166, Bygg 45, 0450 Oslo

Er den ene terapien bedre enn den andre eller er alle like gode? Hvorfor er det i så fall slik? Hva er i det hele tatt de virksomme elementene i terapi? Finnes det forskning som kan svare på disse spørsmålene? SERAF er stolte av å kunne invitere til forelesning med verdens ledende forsker på dette området, professor Bruce Wampold.

What makes psychotherapy work? The humanistic elements!

Tid og sted: , Leangkollen, Asker

NB. Dette seminaret er kun for deltagende enheter/sentre i den den norske multisenterstudien NorComt (Norsk kohort av pasienter i legemiddelassistert rehabilitering og annen rusbehandling).