English version of this page

Aktuelle saker

Publisert 15. mars 2024 09:47

Raquel Bartolomé Casado fikk tildelt Professor Kreybergs pris for sin forskning på tarmens adaptive immunforsvar. Dette er den andre prisen hun får for sitt doktorgradsarbeid.

Publisert 29. feb. 2024 15:27

Høsten 2023 var det rekord på OSKE-eksamen på modul 8 med rundt 150 kandidater. Hele 120 ansatte og innleide personer bidro i gjennomføringen. – Jeg ser på OSKE som et stort arrangement, sier eksamenskoordinator Vibeke Døvle.

Publisert 27. feb. 2024 15:21

Familien Blix' fond til fremme av medisinsk forskning lyser ut forskningspris i to kategorier i samarbeid med Det medisinske fakultet, Universitetet i Oslo. Hver pris er på én million kroner.

Publisert 12. feb. 2024 13:23

Co-Create handler om å hjelpe studenter med å gjøre store ideer om til virkelige løsninger på virkelige problemer. Studenter i Oslo-regionen som er nysgjerrige på oppstartsselskaper og entreprenørskap eller bare liker å løse problemer, kan nå søke om å delta på det nye studentinnovasjonsprogrammet Co-Create. Søknadsfrist for de innledende design thinking-workshopene i mars er 7. mars.

Publisert 12. feb. 2024 09:37

Epidemiologi er viktig for å tilrettelegge folkehelse og planlegge helsetjenester for befolkningen. Du kan ta studieretningen ved masterprogrammet i Folkehelsevitenskap og epidemiologi ved Universitetet i Oslo.

Publisert 11. feb. 2024 18:33

K.G. Jebsen-senter for hjernevæskeforskning skal utarbeide nye verktøy for å diagnostisere og behandle hjernesykdommer som demens og hjernekreft. Det nye Jebsen-senteret ledes av professor Per Kristian Eide.

Publisert 25. jan. 2024 07:51

Fakultetets tiltaksplan for mangfold, likestilling og inkludering er på plass. Nå arrangerer LIM-utvalget ved fakultetet og Arbeidsgruppen om rasisme, diskriminering og helse ved Helsam et seminar for å diskutere veien videre. Kom på seminar og bidra med innspill til arbeidet.

Publisert 18. des. 2023 08:27

Universitetet i Oslo, med Veksthuset for verdiskaping i spissen, leder et nytt samarbeidsprosjekt som skal styrke studentinnovasjonskulturen i Oslo-regionen. Prosjektet har fått støtte fra Innovasjon Norge. Målet er å få flere oppstartsbedrifter og mer verdiskaping. Med på laget er OsloMet, BI, Kristiania, Norges miljø- og biovitenskapelige universitet og Startuplab.