English version of this page

Aktuelle saker

Inven2 arrangerer nå en ekstraordinær idékonkurranse på grunn av den pågående pandemien. Er du student eller ansatt ved Universitetet i Oslo eller i Helse Sør-Øst og har en god idé til et innovativt produkt eller tjeneste? Da kan du bli med!

På Norges største teknologifestival er medisin et hovedtema. Festivalen viser hvordan forskning, teknologi og innovasjon påvirker industri og samfunn. Det er også en viktig møteplass for medisinske forskere og aktører innen livsvitenskap og helseteknologi.

Masterstudenter ved seks institutter ved UiO kan søke UiO:Livsvitenskap om midler til å teste innovative ideer i laboratoriet. Tiltaket er spiren til et såkalt biomakerspace i det kommende livsvitenskapsbygget ved UiO. Studentakseleratoren Insj UiO og legemiddelfirmaet Bayer er UiO:Livsvitenskaps partnere i prosjektet.