Programrådet ved helseadministrasjon

Rådets hovedoppgave å kvalitetssikre studiet, drøfte aktuelle utfordringer og foreslå tiltak og løsninger.

Aktuelle studentevalueringer og evalueringer gjennomført av en ekstern komité vil utgjøre viktig underlagsmateriale for programrådet.

Programrådets mandat

Programrådet skal behandle de faglige rammene og prioriteringer for kvalitetssikring og kvalitetsutvikling av masterstudiet i helseadministrasjon. Utover dette kan programrådet delegere sine oppgaver til programleder, blant annet avgjørelser om den løpende drift.

Programrådet rapporterer til studiedekan gjennom den årlige rapporteringen for masterstudiet i helseadministrasjon.

Programrådet oppnevnes av studiedekanen. Representantene, med unntak av studenten, utpekes for fire år. Studenten, normalt tillitsvalgt for det aktuelle studiekullet, utpekes for ett år.

Programrådet har følgende sammensetning

  • Programleder (leder)
  • Studiekonsulent (sekretær)
  • 1 vitenskapelig ansatt
  • 1 ekstern representant (kliniker med lederstilling i helsesektoren)
  • 2 studenter

Medlemmer i inneværende periode, 01.06.2020 - 30.06.2024:

  • Tron Anders Moger, programleder og leder av programrådet
  • Sverre Ole Grepperud, representant for de vitenskapelige
  • Geir Sverre Braut, ekstern representant
  • Michgona Artykova, administrativt ansatt (med sekretærfunksjon)
  • Hilde Tafjord, studentrepresentant vår fra og med vår 2024 til og med høst 2024.
  • Bente Lund Neple, studentrepresentant vår fra og med vår 2024 til og med høst 2024.
Publisert 28. mai 2013 19:29 - Sist endret 18. mars 2024 13:18