Gjesteforelesninger og seminarer

Kommende

Tid og sted: , Seminar Room 218, FHH (Frederik Holsts hus) and Zoom

Guest Speaker: Danelle van Zyl-Hermann, Department of History, University of Basel

Tid og sted: , Stallen, Professorboligen, Karl Johans gate 47, Oslo

I anledning av at professor Michael Bretthauer avslutter sitt professorat ved Avdeling for helseledelse og helseøkonomi ved Institutt for helse og samfunn, inviterer Klinisk effektforskning til seminar om temaet sivilkurasje.

Tid og sted: , Auditoriet i Frederik Holts hus, Kirkeveien 166

Ti år siden første Avanserte geriatriske sykepleiere ble utdannet i Norge. Det var forløperen til dagens Avanserte kliniske allmennsykepleiere. Vi feirer med et fagseminar med tema som bør interessere mange; både utøvende, ledere og de som driver med utdanning.

Tid og sted: , Auditorium 2, Helga Engs hus, Blindern

How to make medicine great sustainable again? The Centre for Medical Ethics will be hosting an open seminar on the problem of medical overactivity. The seminar also marks CME’s Professor Bjørn Hofmann’s 60th anniversary.

Tidligere

Tid og sted: , Seminar room 171, FHH (Frederik Holsts hus),

Speaker: Inga Haaland

Tid og sted: , Seminar Room 218, FHH (Frederik Holsts hus) and Zoom

A narrative of pharmaceutical regulation development and its implementation entanglements. Speaker: Peter Mangesho, Institute of Health and Society, UiO

Speaker: Ingvild Bergom Lunde, Institute of Health and Society

Tid og sted: , Seminar Room 218, FHH (Frederik Holsts hus) and Zoom

An ethnography of young women’s reproductive futures anchored on the COVID-19 vaccination infertility rumors in Khwisero, Western Kenya. Guest Speaker: Mariam Yusuf, University of Nairobi

Tid og sted: , Melahuset, Mariboes gate 8, 0183 Oslo

MED ønsker å legge tilrette for debatt og få frem viktige problemstillinger som en del av fakultetets arbeid med likestilling, diskriminering og mangfold. Bli med du også!

Speaker: Anne Kveim Lie, institute of Health and Society, UiO

Speaker: Camilla Aukrust, Institute of Health and Society, UiO

Tid og sted: , Stort Møterom, 2. etg. Georg Sverdrups Hus, Blindern

Arrangert av Kreftoverlevelse på nye måter (CANCUL) og forskergruppen Samfunn, helse og makt (SHEP

Tid og sted: , Auditorium 124, Frederik Holsts Hus, Kirkeveien 166, Oslo

Kjære medisinerstudenter, kolleger, ph.d., bachelor-, og masterstudenter ved Institutt for helse og samfunn, velkommen til fagseminar om klimaendringer i helseutdanning!

Tid og sted: , Auditoriet, Frederik Holst’s House, Institute of Health and Society

By Professor Zaw Wai Soe, Myanmar Union Minister for Health and Education.

Tid og sted: , Tøyen Hovedgård

Professor Tor Iversen fyller 70 år denne høsten. Vi inviterer til et seminar for å feire Tor sitt omfattende bidrag til helseøkonomisk forskning og undervisning.

Tid og sted: , Frederik Holsts hus, Seminarrom 123

Welcome to a new AMR related event organised by the Interdisciplinary Forum for Research on Antimicrobial resistance (INFRA) at Helsam.

Tid og sted: , Zoom

Avdeling for helseledelse og helseøkonomi inviterer til åpen forelesning i helseledelse.

Tid og sted: , Zoom-webinar

Antibiotikaresistens utgjør en global trussel. I forbindelse med den internasjonale antibiotikauken inviterer ASP til fagwebinar om antibiotika i primærhelsetjenesten.

Tid:

Norsk senter for helsetjenesteforskning presenterer pågående forskning innen brukerorienterte helsetjenester.

Tid og sted: , Gamle Festsal

Anne Marit rundet 70 år i høst og vi har satt sammen et program som gir smakebiter på forskning og temaer som hun har vært opptatt av i ulike stadier i sin karriere.

Tid og sted: , Harald Schjelderups Hus, Aud. 3

I anledning professor Anne Moens og førsteamanuensis Hilde Wøiens 60‐årsdag arrangerer avdeling for sykepleievitenskap jubileumsseminar fredag, den 22.oktober.

Tid og sted: , ZOOM

Professor Johanne Sundby from the Department of Community Medicine and Global Health, turns 70! We welcome you to join her celebration seminar on Zoom.

Tid og sted: , Zoom

En forskergruppe fra HELED (UiO), SERAF (UiO) og NORCE Samfunn har på oppdrag av Forskningsrådet evaluert ordningen med fritt behandlingsvalg. På dette frokostseminaret presenteres noen av resultatene.

Tid og sted: , Zoom

Forskergruppen Helsestyring og helseledelse inviterer til videokonferanse 18. august om ledelse i helsevesenet etter pandemien.

Tid og sted: , Zoom

Avdeling for allmennmedisin ved UiO inviterer til fagseminar i forbindelse med at professor Jørund Straand runder 70.