APPETITus: Innovasjon i offentlig sektor

Hva har vi lært av APPETITT-prosjektet? Samarbeidspartnere presenterer resultat og erfaringer med app utviklet for å forebygge underernæring hos eldre.

Eldre par spiser frokost sammen

Illustrasjonsfoto: Norway Health Tech

Målgruppe for arrangement

Fagpersoner og ledere fra hele Norge med ansvar for helsetjenester og ernæring i primærhelsetjeneste. Fagpersoner som er engasjert i kommunens satsninger innen velferdsteknologi.

Program og påmelding hos Norway Health Tech

Om prosjektet

Helseetaten i Oslo kommune og Universitetet i Oslo har samarbeidet om å utvikle app’en APPETITus som hjelper både eldre og pasienter med kognitiv svikt å bli minnet på og inspirert til å spise sunn, god mat – i tillegg å holde oversikt over hva som skal til for å ha et godt kosthold.

APPETITT prosjektet, regionale innovasjonsprosjekt der Helseetaten i Oslo kommune, Universitetet i Oslo, Norsk Regnesentral, Drammen, Bærum og Tvedestrand kommuner og Helseteleonen A/S har utviklet app’en APPETITus som hjelper både friskere eldre å bli inspirert til og personer med kognitiv svikt å bli minnet på å spise sunn, god mat – og i tillegg få hjelp til å holde oversikt over hva som skal til for å ha et godt kosthold.

Bli med på reisen fra oppstart til lansering, og se APPETITT prosjektets resultater i offentlig sektor i en større sammenheng. Vi vil selvfølgelig også lansere en kort film som viser hvordan man bruker APPETITus appen, og demonstrere app’en med funksjonalitet for avstandsoppfølging .

Publisert 2. jan. 2018 13:40 - Sist endret 2. jan. 2018 15:27