Feiring av prisvinnerne Anne Kveim Lie og Salma A. Eljailani Ahmed

Anne Kveim Lie vant UiOs utdanningspris for 2018. Masterstudent i internasjonal samfunnshelse Salma A. Eljailani Ahmed vant prisen for beste bærekraftsmasteroppgave. 20 september feirer vi dem ved Fredrik Holsts hus.

Du er herved invitert til å ta del i feiringen. Både ansatte og studenter er velkomne.

Profilbilde av Anne Kveim Lie.
Anne Kveim Lie. Foto: Øystein Horgmo, Uio
Profilbilde Salma A. Eljailani Ahmed
Salma A. Eljailani Ahmed. Foto: UiO

Under markeringen vil Anne Kveim Lie gjenta sitt prisvinnerforedrag "Medisinerutdanningen som avlæringsarena?".Denne forelesningen er et viktig innspill til medisinerutdanningen og hvordan denne gjennomføres i dag.

Salma A. Eljailani Ahmed, nylig uteksaminert masterstudent fra masterprogrammet i internasjonal samfunnshelse var en av tre masterstudenter ved hele UiO som vant pris for beste mastergrad om bærekraft for sin avhandling. Denne prisen er knyttet til FNs bærekraftsmål. Det var første gang denne prisen ble delt ut og Salma vant med avhandlingen: I feel myself incomplete, and I am inferior to people. Experiences of Sudanese Women Living with Obstetric Fistula: A qualitative study in Khartoum, Sudan. Salma er tilbake i Sudan. Professor Johanne Sundby vil presentere hennes arbeid.

Det vil bli servert kaffe og kake.

Meld deg på her -- påmeldingsfrist er  fredag 14. september innen kl. 13.00.

Publisert 10. sep. 2018 12:37