Ph.d.-kurs - Side 2
NAFALM-seminaret (oppstartseminaret) vil finne sted på Sundvolden fra 20. til 22. september 2016. Seminaret er forbeholdt studentene som er tatt opp på NAFALM, og det er obligatorisk for alle NAFALM-studenter.
Innføringskurs i kvalitative metoder i allmennmedisinsk forskning for Nasjonal forskerskole i allmennmedisin. Nødvendige forutsetninger for deltakelse er opptak i ph.d-program samt påbegynt eller konkret planlagt eget prosjekt med kvalitativ metode.
Kurset skal øke deltakernes refleksjon og ferdigheter rundt formidling av forskningsresultater, og stimulere lysten til å formidle egen forskning.
NAFALM-seminaret (oppstartseminaret) vil finne sted på Sundvolden fra 16. til 18. september 2015. Seminaret er forbeholdt studentene som er tatt opp på NAFALM, og det er obligatorisk for alle NAFALM-studenter.
Ph.d-kurs i Den nasjonale forskerskole I allmennmedisin. Kurset er forbeholdt NAFALMs studenter
NAFALM arrangerer kurs i statistikk for allmennmedisinsk forskning
Nasjonal forskerskole i allmennmedisin inviterer til dagsseminar i Bergen om fokusgrupper som forskningsmetode.
This course addresses methods in performing randomised controlled trials in general practice with a special emphasize on cluster randomised trials. Students will develop an understanding of how to plan, implement, analyze, report and evaluate RCTs.
Kurset skal øke deltakernes refleksjon og ferdigheter rundt formidling av forskningsresultater, og stimulere lysten til å formidle egen forskning.
NAFALM-seminaret (oppstartseminaret) vil finne sted på Sundvolden fra 24. til 26. september 2014. Seminaret er forbeholdt studentene som er tatt opp på NAFALM, og det er obligatorisk for alle NAFALM-studenter.
Innføringskurs i kvalitative metoder i allmennmedisinsk forskning for Nasjonal forskerskole i allmennmedisin. Nødvendige forutsetninger for deltakelse er opptak i ph.d-program samt påbegynt eller konkret planlagt eget prosjekt med kvalitativ metode.
Kurset skal øke deltakernes refleksjon og ferdigheter rundt formidling av forskningsresultater, og stimulere lysten til å formidle egen forskning.