Forskningsaktuelt

Aktuelle forskningssaker

• Vil gi medisiner superkrefter med unik teknologi 22. mars 2024

I fremtiden trenger du kanskje ikke ta faste medisiner like ofte som i dag. Norske forskere har utviklet en unik teknologi som gir superkrefter til medisiner basert på antistoffer. Da kan de både virke lengre i kroppen og bekjempe flere sykdommer.

• Undersøker langtidseffekten av DBT for unge 15. mars 2024

Lenge ville ein ikkje diagnostisere unge med personlegdomsforstyrringar, og dei vart heller ikkje behandla med dialektisk åtferdsterapi. Men for femten år sidan gjekk norske forskarar føre. No undersøker dei resultata.

Arrangementer

, Runde auditorium, Domus Medica, Sognsvannsveien 9, Oslo

MD Camilla Maria Falch at Institute of Clinical Medicine will give a trial lecture on the given topic: “Evidence-based surveillance of patients with multiple endocrine neoplasia and familial isolated pituitary adenoma”

, Rødt auditorium, Oslo universitetssykehus HF, Ullevål, Kirkeveien 166

MSc Berit Seljelid at Institute of Clinical Medicine will give a trial lecture on the given topic: “Measurement and management of symptoms of chronic conditions in collaboration between patients and healthcare professionals”

Arrangementer ved fakultetet

Arrangementer fra alle enheter ved fakultetet.

Utlysning av midler

Finn utlyste forskningsmidler, stipender og priser.