Kandidater til Olaf-prisen 2014

Olaf-prisen er etablert og deles ut av Stiftelsen Olafs Minnefond til forebygging av selvmord blant unge. Prisen tildeles som en anerkjennelse til en person som har bidratt med fremragende vitenskapelig arbeid eller kunnskapsformidling innenfor feltet selvmordsforebygging blant barn og ungdom.  Prisen deles ut hvert år, fortrinnsvis i forbindelse med markering av Verdensdagen for selvmordsforebygging, den 10. september, og består av en bronsestatue og et diplom.

Ett fagutvalg ledet av professor dr med Lars Mehlum, forestår innstillingsarbeidet av kandidater til prisen.

Forslag til kandidater med navn på kandidaten, kort begrunnelse og navn på forslagstiller kan sendes på epost til Jon Schultz, js@legale.no innen 1. mai, 2014.

Publisert 4. mai 2016 10:34 - Sist endret 20. feb. 2023 12:17