Tidligere konferanser

Tid og sted: , Radisson Blu Hotel Scandinavia, Holbergs gate 30, 0166 Oslo

1. september arrangerte SERAF den tredje internasjonale naloksonkonferansen ThINC-3

Tid:

20. og 21. oktober 2022 arrangeres for 13. gang LAR-konferansen – denne gangen sentralt i Oslo sentrum.

Tid og sted: , Clarion The Hub

Det er besluttet at LAR-konferansen som var planlagt avholdt 15.-16. oktober 2020 ikke kan la seg gjennomføre på grunn av koronapandemien i landet og myndighetens føringer for de nærmeste uker og måneder.

Tid og sted: , Meet Ullevaal i Oslo

Den 12. LAR-konferansen avholdes 18. og 19. oktober 2018 på Meet Ullevaal i Oslo

Tid og sted: , Quality Hotel Expo, Fornebu

The yearly conference on Mental Health and Addiction will take place in Oslo on 31st May – 1st June, 2018.

Tid og sted: , Scandic Holmenkollen Park Hotel

The overall themes of the conference include; The burden of opioid deaths; global perspectives and a Northern European focus: Why are overdose death rates high in Northern Europe and what are the challenges ahead?

Tid og sted: , Scandic Oslo Airport Hotel på Gardermoen

Tittel for konferansen var: Forskning på psykisk helse og rus.

Tid og sted: , Oslo Kongressenter

Den 20.-21. oktober 2016 arrangeres den 11. nasjonale LAR-konferanse.

Tid og sted: , Royal Christiania Hotell i Oslo

Tittel for konferansen er: Forskning på psykisk helse og rus - muligheter og utfordringer

Tid:

Konferansen ble arrangert av SERAF, Bergen Kommune, Forskningsrådet og Helsedirektoratet i samarbeid med proLAR, Bergensklinikkene, Helse Bergen, SIRUS og Folkehelseinstituttet.

Tid og sted: , Tromsø

2. - 4. februar 2015 arrangerer programmene Rusmiddel og Psykisk helse konferanse i Tromsø. Det vil bli utdeling av forskningspris for beste artikkel og poster.

Tid og sted: , Oslo kongressenter

Velkommen til den 10. nasjonale LAR-konferansen!

Avdeling rus- og avhengighetsbehandling, Oslo universitetssykehus og SERAF - Senter for rus- og avhengighetsforskning ved Universitetet i Oslo ønsker alle velkommen til to spennende dager!

Tid og sted: , Soria Moria konferansesenter, Oslo

I samarbeid med Norges forskningsråds (NFR), Program for rusmiddelforskning, inviterer Senter for rus- og avhengighetsforskning (SERAF) ved Universitetet i Oslo til forskningskonferanse onsdag 28. november 2012 på Soria Moria konferansesenter i Oslo.

Tid og sted: , Oslo Kongressenter, Folkets Hus, Oslo

Den 9. nasjonale LAR-konferansen arrangeres 18.-19. oktober 2012 i Oslo.

Tid og sted: , Radisson Blu Scandinavia Hotel, Oslo

6.-10.september 2011 ble den 13. internasjonale ISAM-konferansen arrangert. ISAM står for International Society of Addiction Medicine og ble i år arrangert av Senter for rus- og avhengighetsforskning (SERAF) og fant sted i Radisson Blu Scandinavia sine lokaler i Oslo sentrum.

Tid og sted: , Soria Moria konferansesenter, Oslo

I samarbeid med programrådet for rusmiddelforskning i Norsk Forskningsråd vil SERAF arrangere en årlig rusfaglig forskningskonferanse som setter søkelys på tema av spesiell interesse.

Årets tema er barn (0-5 år) i rusfamilier og arrangeres under tittelen ”Children at Risk”. Målgruppen er både klinikere og forskere.

Tid:

Konferansen er avsluttet og presentasjoner blir lagt ut fortløpende.

Tid og sted: , Oslo kongressenter (Sal B), Youngsgate 11

I samarbeid med programstyret for rusmiddelforskning i Norges Forskningsråd vil SERAF (Senter for rus- og avhengighetsforskning) arrangere en årlig rusfaglig forskningskonferanse som setter søkelys på tema av spesiell interesse. Årets tema var Misbruk av reseptbelagte legemidler og ble arrangert i år også i samarbeid med Nasjonalt Folkehelseinstitutt, avdeling for farmakaepidemiologi. Konferansen foregikk på engelsk.

Tid og sted: , Oslo kongressenter, Samfunnssalen (ved siden av Sentrum Scene), Arbeidersamfunnets plass 1, 0181 Oslo

Norges forskningsråd og SERAF: Kunnskapsoppsummering om Cannabis 10-11/11-08

Tid og sted: , Radisson SAS Scandinavia Hotel Oslo
Tid og sted: , Radisson SAS, Holbergs plass, Oslo

The aim of this symposium is to gather both researchers and practitioners within the field of substance abuse treatment in Europe. Theme for this year's conference will be reforms, ideology and best practise.