English version of this page

Studenter for bærekraft og kloke valg

Prosjektet tilpasser og implementerer den internasjonale bevegelsen om hensiktsmessig medisinsk behandling (kloke valg) for norske studenter i medisin og ernæring.

Om prosjektet

Målet er å utvikle et lederprogram for studenter som forbereder dem på å legge til rette for kloke kliniske valg i samsvar med bærekraftmålene.

Studenter for Kloke Valg (SKV) er et nasjonalt program for studenter innen medisin og ernæring. Du får drive med et spennende prosjekt, enten selv eller i samarbeid med andre studenter, med faglig veileder. Prosjektene handler hovedsakelig om medisinsk overaktivitet eller sammenhengen mellom klima, bærekraft og helse. Men du lærer også om ledelse og kommunikasjon, og får delta på spennende konferanser.

Studiepoeng: Ingen

Ansvarlig: Eline Hernes og Terese Signahl (2023-2024)

SKV ble startet som et initiativ fra Den norske legeforeningen, og har vokst til også å inkludere Den norske tannlegeforening, Fysioterapeutforeningen med flere. SHE på sin side bidrar med klima-, miljø- og bærekrafts-perspektivet.

Arbeidspakke

Arbeidspakke 5: Studentinvolvering