Prøveforelesninger i 2014

Tidligere

Tid og sted: , Blått auditorium, Oslo universitetssykehus HF, Rikshospitalet, Sognsvannsveien 20, Oslo

M.Sc. Lill Monica Drivdal ved Institutt for medisinske basalfag avholder prøveforelesning over oppgitt emne: Metoder for å beregne energibehov og energiinntak over tid: Styrker og svakheter.

Tid og sted: , Kristen Nygaards hus (tidl. Informatikkbygningen), Gaustadalléen 23A

M.Sc. Eivind Gard Lund ved Institutt for medisinske basalfag avholder prøveforelesning over oppgitt emne: Laminopathies: from molecular genetics to phenotypes.

Tid og sted: , Runde auditorium (R-105), Domus Medica tilbygg, Sognsvannsveien 9, Oslo

M.Sc. Christine Elisabeth Regnell ved Institutt for medisinske basalfag avholder prøveforelesning over oppgitt emne: Patterns and functions of differential gene expression along the longitudinal axis of the hippocampus.

Tid og sted: , Auditorium 2 (rødt), Rikshospitalet, Sognsvannsveien 20, Oslo

M.Sc. Alf Håkon Lystad ved Institutt for medisinske basalfag avholder prøveforelesning over oppgitt emne: In defense of self. The role of selective autophagy in innate and adaptive immune responses.

Tid og sted: , Auditorium A1.1001, Domus Odontologica, Sognsvannsveien 10, Oslo

M.Sc. Linda Holtung ved Institutt for medisinske basalfag avholder prøveforelesning over oppgitt emne: Berry polyphenols - metabolism and health effects on a cellular level.

Tid og sted: , Lille Auditiorium, rom J3053, J-bygget, Oslo universitetssykehus HF, Radiumhospitalet, Montebello.

Siv.ing. Christin Lund-Andersen ved Institutt for medisinske basalfag avholder prøveforelesning over oppgitt emne: How to improve clinical radiotherapy by molecularly targeted approaches – state-of-the-art and future perspectives

Tid og sted: , Grønt auditorium, Laboratoriebygget (bygg 25), Oslo universitetssykehus HF, Ullevål, Kirkeveien 166

Cand.med. Sissel Jennifer Moltu ved Institutt for medisinske basalfag avholder prøveforelesning over oppgitt emne: What are the adult implications of preterm birth, and how might nutrition improve them?

M. Sc. Morten Valberg ved Institutt for medisinske basalfag avholder prøveforelesning over oppgitt emne: How to model unobserved individual heterogeneity in cancer epidemiology?

Cand.med. Rune Bruhn Jakobsen ved Institutt for medisinske basalfag avholder prøveforelesning over oppgitt emne: Treatment options after cartilage injuries in the young adult.

Tid og sted: , Lille auditorium, Domus Medica, Sognsvannsveien 9, Oslo

M.Sc. Peng Lei ved Institutt for medisinske basalfag avholder prøveforelesning over oppgitt emne: Metabolism in the failing heart.

Tid og sted: , Gamle festsal, Urbygningen, Karl Johansgate 47, Oslo

M.Sc. Christian Bindesbøll ved Institutt for medisinske basalfag avholder prøveforelesning over oppgitt emne: Metabolic regulation of gene expression - basic principles, key players, recent advances.

Tid og sted: , Rødt auditorium 2 (B1.U016), Oslo universitetssykehus HF, Rikshospitalet, Sognsvannveien 20, Oslo

Cand.scient. Kathrine Frey Frøslie ved Institutt for medisinske basalfag avholder prøveforelesning over oppgitt emne: Two topics in functional data analysis: data depth and alignment. Aims, methods and applications.

M.Sc. Torunn Holm Totland ved Institutt for medisinske basalfag avholder prøveforelesning over oppgitt emne: Key family determinants of energy balance related behaviours - which are they, why are they important and how can they be intervened upon?

Cand.med. Kaja Nordengen ved Institutt for medisinske basalfag avholder prøveforelesning over oppgitt emne: Retrograde neurotransmission.

M.Sc. Kathrine J. Vinknes ved Institutt for medisinske basalfag avholder prøveforelesning over oppgitt emne: An overview of poly-unsaturated fatty acids (PUFA) and cardiovascular diseases.

Cand.scient. Yvette Dehnes ved Institutt for medisinske basalfag avholder prøveforelesning over oppgitt emne:Recent developments in light and electron microscopy for structural neurobiology and neural circuit reconstruction

M.Sc. Ólöf Birna Kristjánsdóttir ved Institutt for medisinske basalfag avholder prøveforelesning over oppgitt emne: Hvordan studere effektene av en intervensjon?  Metodologiske og statistiske overveielser.

Tid og sted: , Gamle Festsal, Urbygningen, Karl Johansgt. 47, Oslo

M.Sc. Mone Eli Sæland ved Institutt for medisinske basalfag avholder prøveforelesning over oppgitt emne:Kostholdets betydning for mental helse hos voksne.

Tid og sted: , Nye auditorium 13, Domus Medica, Sognsvannsveien 9, Oslo

M.Sc. Ana Lobato Pascual ved Institutt for medisinske basalfag avholder prøveforelesning over oppgitt emne: C-type lectin control of innate and adaptive anti-fungal immunity

Tid og sted: , Grønt auditorium, Oslo universitetssykehus HF, Rikshospitalet, Sognsvannveien 20, Oslo

Cand.san. Linda Nilsen Bakken ved Institutt for medisinske basalfag avholder prøveforelesning over oppgitt emne: Insomnia in inpatients, diagnosis and treatment.

Tid og sted: , Runde auditorium, Domus Medica tilbygg, Sognsvannsveien 9, Oslo

M.Sc. Virginie Follin-Arbelet ved Institutt for medisinske basalfag avholder prøveforelesning over oppgitt emne: Treatment resistance in multiple myelomas - how to deal with the problem?

Tid og sted: , Runde auditorium, Domus Medica tilbygg, Sognsvannsveien 9, Oslo

Cand.scient. Frøydis Nordgård Vik ved Institutt for medisinske basalfag avholder prøveforelesning over oppgitt emne: Childhood obesity: Do we have sufficient evidence on how to prevent?