Livsmestring for medisinstudenter

Vil du være med å diskutere hva fakultetet kan gjøre for studentenes psykiske helse? Vi ønsker medisinstudentene våre velkommen til dialogmøte med pizza og uformell prat.

Interiørfoto fra møtelokalet.

Vi sees på Union371 på Blindern

Studentenes helse- og trivselsundersøkelse (SHoT) har gitt urovekkende høye tall på psykisk uhelse blant studenter. De siste månedene har også legers psykiske helse og livsmestring fått stor oppmerksomhet.

Det medisinske fakultet tar bekymringen rundt studentenes psykiske helse på alvor. Vi inviterer nå medisinstudentene våre til å være med å diskutere hvilke tiltak som kan være hensiktsmessige.

På møtet vil du blant annet treffe

• Dekan Hanne Harbo
  • Prodekan for studier Magnus Løberg
  • Visedekan for forskning og forskerutdanning Grethe Dyb
  • Styringsgruppeleder for SHoT-undersøkelsen Kari Jussie Lønning.
  • Professor Jarle Breivik

Etter korte innledninger blir det panelsamtale, mulighet til å stille spørsmål fra salen og anledning til å snakke mer uformelt med paneldeltakere og ledelse.

På grunn av serveringen trenger vi å vite hvor mange som kommer. Påmeldingsfrist er torsdag 12. oktober kl 14:30

Publisert 27. sep. 2023 14:40 - Sist endret 12. okt. 2023 14:33