Samfunnsmedisin i praksisperioden modul 7

I praksisperioden i primærhelsetjenesten skal studentene levere skriftlige besvarelser på samfunnsmedisinske oppgaver relatert til praksisen de befinner seg i. Her følger litt informasjon til deg som student:

Praksisperioden i primærhelsetjenesten er også praksis i samfunnsmedisin. Oppgavene er laget for at dere skal få et godt samfunnsmedisinsk læringsutbytte mens dere er i allmennpraksis.

Hver student blir tildelt en samfunnsmedisinsk veileder. Vedkommende tar kontakt med dere via epost første eller andre dag i praksis.

Hver uke besvarer dere en oppgave som dere sender til veileder senest torsdag kveld den gjeldende uken. Veileder gir personlig tilbakemelding på hver besvarelse og gir beskjed om oppgaven er godkjent eller om dere må jobbe litt mer med den. De fleste av veilederne er i klinisk og/eller samfunnsmedisinske jobber, så dere kan ikke regne med å få svar umiddelbart. Men de skal ha svart innen én uke – så purr gjerne hvis dere synes det tar for lang tid! Mange av praksisveilederne (fastlegene dere er hos) syns også det er interessant å se hvordan dere løser oppgavene, så hør gjerne med praksisveilederen din om han/hun ønsker å stå på kopi når du sender inn besvarelser!

Oppgavene er obligatoriske (Minst fire av seks mulige oppgaver må være godkjent innen utgangen av praksisperioden for å kunne gå opp til eksamen).

Hver uke har én bestemt oppgave. Ved behov for utsatt frist eller ønske om å svare på en annen oppgave enn den som gjelder for inneværende uke, må dette avtales med veileder. Om dere ikke kan svare på oppgaven en uke, er det fint om dere kan gi veileder beskjed om dette.

Oppgavene vil delvis la seg løse basert på erfaringer dere gjør dere mens dere er i klinisk praksis. Les gjennom alle oppgavene første uken dere er i praksis, slik at dere kan forberede dere, planlegge og samle erfaringer til de ulike oppgavene.

For å finne oppgavene som medisinstudent, kan du gå til timeplanen og klikke på "Faste ressurser" under kurset som heter "Forberedelse til oppgavene i samfunnsmedisin og praksisperioden i samfunnsmedisin", eller trykke på lenken her

Publisert 15. jan. 2018 11:01 - Sist endret 15. nov. 2023 13:08