Nytt kurs i Design thinking i helseinnovasjon

For første gang inviteres studenter ved UiO til å søke GREAT-kurs i Design Thinking der man får jobbe med dagsaktuelle problemstillinger innen medisin og helse.

Bildet illustrerer folk som har en dialog digitalt

Kurset er for bachelor- og master-studenter og Ph.d.-er i medisin og helsefag og du vil samarbeide med kollegaer og medstudenter fra Finland, Sverige og Estland. Kurset er på engelsk.

Universitetet i Oslo har 10 plasser og du søker med en kortfattet søknadstekst ved å følge denne lenken. Søknadsfrist er 23. april og kurset holdes digitalt fra 10. mai til 2. juni i år og gir 2 ESCT.

Du får en god innføring i design thinking, der brukeren står i sentrum i utviklingsprosesser. Gjennom kurset arbeider du i tverrfaglige gruppe med reelle utfordringer i helsevesenet og innen medisin. Du får også utvikle dine ferdigheter i presentasjonsteknikk og diskusjon, samt innføring i grunnleggende prinsipper for samarbeid og gruppedynamikk.

• Kurset går fra 10. mai til 2. juni.
  • Kurset går online med gruppearbeid og forelesninger.
  • Seminarene blir holdt onsdager, 12., 19., 26. mai og 2. juni fra kl. 11.00 til 15.00.
  • UiO har 10 plasser av 60 totalt.
  • Gjennomføring av kurset gir 2 ESCT.

Her kan du laste ned detajert program

GREAT-nettverket er et samarbeid mellom universitetene i Oslo, Sørøst-Norge, Tartu, Turku, Åbo Akademi og Senter for digitalt liv i Norge. Hovedmålet er å gi studenter, undervisere og ansatte en ny måte å lære og tenke på. Dette vil bidra til kreativitet og øke innovasjonskapasiteten i de nordiske og baltiske høyskole- og universitetssektorene.

Nicolay Bérard-Andersen er kontaktperson ved UiO for nettverket

Publisert 16. apr. 2021 09:33 - Sist endret 14. nov. 2023 10:37