Avslutning for de første konvergensmiljøene

Bildet kan inneholde: produkt, gjøre, materiell egenskap, lykkelig, deling.

Hver bilderad over viser medlemmer i de første syv konvergensmiljøene i livsvitenskap som startet opp i 2017 og ble avsluttet i forrige uke. Illustrasjon: UiO:Livsvitenskap.

UiO:Livsvitenskap inviterte til et avslutningsarrangement hvor lederne av de første konvergensmiljøene presenterte resultater og delte erfaringer om tverrfaglig forskningssamarbeid.

Fakultetet deltok i alle konvergensmiljøene og ledet fire av dem. Menneskeskapte miljøgifter, torskens unike immunsystem, fosterutvikling og ny teknologi både til behandling av sykdom og til rensing av miljøgifter var temaer under lupen i de syv første konvergensmiljøene. Fakultetet deltok i alle miljøene og ledet fire av dem. Les mer i saken fra UiO:Livsvitenskap.

Dette er UiO:Livsvitenskap sin første generasjons konvergensmiljøer

Ledere av konvergensmiljøer fra MED på avslutningsarrangementet forrige uke. Fra venstre Stefan Krauss (IMB), Arnoldo Frigessi (IMB), Irep Gözen (NCMM) og Arne Klungland (IMB ved oppstart av konvergensmiljøet, nå MN-fakultetet). Foto: Fartein Rudjord/UiO.
Av Silje M. Kile Rosseland
Publisert 4. apr. 2022 20:22 - Sist endret 4. apr. 2022 20:26