English version of this page

Aktuelle saker

Publisert 8. apr. 2024 10:15

Er du interessert i medisinsk overaktivitet og bærekraft i helsetjenesten? Studenter for kloke valg søker flere engasjerte medisinstudenter og ernæringsstudenter til å delta i et nasjonalt program over 15 måneder knyttet til nettopp dette. Søknadsfrist: 1. juni.

Publisert 4. des. 2023 12:04

Den 4. desember var alle verdens helseministre invitert til klimatoppmøtet for første gang. Underviser Erlend T. Aasheim har laget et kurs for fremtidens helseledere og deres rolle som kan svare ut noen av utfordringene vi står overfor.

Publisert 29. sep. 2023 14:39

Til alle studenter, akademikere, forskere og helsearbeidere i Norge! Vi inviterer deg til å delta i en bildekonkurranse om en verden uten antibiotika – en spennende mulighet til å vise frem din kreativitet og dine evner. Frist 20. oktober.

Publisert 20. sep. 2023 15:26

1. november er søknadsfristen for ny utdanning i bærekraftig helse. Honours Certificate Education for Sustainable Health er et fag du kan ta samtidig med øvrige master- og profesjonsstudier ved Universitetet i Oslo.

Publisert 7. sep. 2023 14:43

En unik mulighet for studentengasjement i samarbeidsprosjekter med Partnership for Maternal, Newborn and Child Health (PMNCH), i regi av Verdens helseorganisasjon (WHO). Søknadsfrist 20. september 2023.

Publisert 20. feb. 2023 10:40

Vil du jobbe hos oss? Vi i Senter for bærekraft i helseutdanningene er et senter for fremragende utdanning som setter studentene høyt. Studentgruppa vår trenger en medisinerstudent.

Publisert 8. feb. 2023 11:48

Leger og fagpersoner i helsetjenesten har gjerne stor autoritet. Er de bevisste den makten dette gir dem? Hvem definerer hva som er verdt å vite om helsen vår, og hvordan brukes makt for å bestemme hva som er best for andre?

Publisert 15. des. 2022 15:05

Denne uken vedtok Det medisinske fakultet ved Universitetet i Oslo å etablere Enhet for bærekraftig helse. Den tverrfaglig satsingen løfter fram utfordringer, diskusjoner og bærekraftige løsninger for global og lokal helse.

Publisert 25. mai 2022 19:54

Begrepene bærekraft og bærekraftige løsninger brukes i mange ulike sammenhenger. Hvordan skal vi forstå og bruke dem på en meningsfull måte? Dette skal SHE Corpus gi oss svaret på.