English version of this page

Hanne Flinstad Harbo ny dekan ved Det medisinske fakultet fra 2023

Hanne Flinstad Harbo vant valget om dekanstillingen ved Det medisinske fakultet med 53% av stemmene. Hun blir fakultetets første kvinnelige dekan.

Hanne Flinstad Harbo

Professor Hanne Flinstad Harbo blir ny dekan ved Det medisinske fakultet fra 2023.

Valgstyret ved Det medisinske fakultet har nå talt opp stemmene fra Dekanvalget. Det var god oppslutning om valget. 736 av 1456 ansatte med stemmerett har stemt (50%). I tillegg stemte 577 studenter (26%).

Hanne Flinstad Harbo fikk 321 stemmer fra fakultetets ansatte (44%) og 458 stemmer fra studentene (80%). Totalt utgjorde dette 53% av stemmene.

Jens Petter Berg fikk 408 stemmer fra fakultetets ansatte (56%) og 105 stemmer fra studentene (19%). Totalt utgjorde dette 47% av stemmene.

Hanne Flinstad Harbo takker for tilliten det er å bli valgt til fakultetets nye dekan. Hun takker også teamet sitt for godt samarbeid, alle som har kommet med innspill til valgprogrammet, og som har deltatt i diskusjonene. – Jeg ser fremt til å samarbeide med alle i tiden som kommer, sier en fornøyd valgvinner!

Se valgprogrammet til den nye dekanen

Jens Petter Berg gratulerer Hanne Flinstad Harbo med valget. – Det er et historisk valg som den første kvinnelige dekanen ved fakultetet. Hanne og teamet hennes ønskes lykke til med det viktige arbeidet med å lede fakultetet de neste fire årene fra 2023, sier han. – Samtidig vil jeg takke for all støtte som jeg har fått i forbindelse med valgkampen og beklager samtidig overfor dem som heiet på meg at teamet mitt og jeg ikke lykkes med å bli valgt, fortsetter Jens Petter Berg.

Av Silje M. Kile Rosseland
Publisert 14. sep. 2022 15:54 - Sist endret 15. sep. 2022 09:16